Morgonstök


Hannes är den mest morgonpigga i vår familj, piggare än Richard! Han vaknar nästan alltid 05.30, då stiger han och Richard upp och jag och Arvid sover vidare en stund till. När vi kommer ner till färdig frukost är Hannes på strålande humör, här passar han på att äta lite på mitt hår.



När Richard har gått iväg till jobbet slappar Arvid en stund i soffan, imorse såg han Musse rädddar jultomten. 



Under tiden passar jag och Hannes på att klä på oss och bädda sängarna. Vid 08.30 är Hannes redo för sin förmiddasvila och då ligger han alltid ute i vagnen och sover. Då är det Arvids tur att borsta tänderna och klä på sig, sedan leker jag och Arvid stund. En ny mysfredag framför oss, idag ska vi bla. plocka granris som vi ska pynta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback